План роботи школи

Погоджено
на засіданні  педагогічної ради
протокол  6
від 27 серпня 2015 року





РІЧНИЙ ПЛАН

роботи

ЗОШ І-ІІ ступенів с. Беримівців

на 2015/2016 навчальний рік

З М І С Т

I.    Вступ. Законодавчі документи про загальну середню освіту
II.   Перспективне планування роботи школи
ІІІ. Характеристика навчального закладу
ІV. Загальна характеристика стану навчально-виховного процесу у 2014-2015 року
 V. Співробітництво школи та сім’ї
VІ. Розвиток навчально-матеріальної бази школи. Фінансово-господарська діяльність
VІІ. Організаційно-педагогічні заходи на кінець навчального року
VІІІ.  Робота з педагогічними кадрами
ІХ. Форми організації методичної роботи з учителями
Х. Становлення і розвиток виховної системи  у 2015-2016 навчальному році
ХІ. Управління роботою школи (контрольно-аналітична діяльність)
ХІІ. Додатки 

І. ВСТУП

 загальноосвітня школа І-ІІ ступенів с. Беримівців у своїй діяльності керується:
1.                   Законами України:
-          «Про освіту» від 23.05.1991 р.№1060-ХІІ;
-          « Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 р. №651-ХІV;
-           «Про мови …..» від 28.10.1989 р. №8312-11;
-           «Про відпустки» від 15.11.1996 р. №504/96-ВР;
-          «Про місцеве самоврядування в Україні» від 06.10.1998 р.№163-ХІV.
2.                   Указами Президента України:
-          «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року» від 29.06.1995 р. № 489/95;
-          «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні» від         20.03.2008 р. №244/2008.
3.                   Постановами Кабінету Міністрів України:
-          «Державний стандарт початкової загальної освіти» від 16.11.2000 р. №1717;
-          «Державний стандарт початкової загальної освіти» від 20.04.2011 р. №462;
-          «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» від 23.11.2011 р. №1392;
-          «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад» від 27.08.2010 р. N 778.
4.                   Постановою Головного державного санітарного лікаря України  від 14.08.2001 р. №63 про затвердження Державних санітарних правил  і норм 5.2.008-01 «Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу».
5.                   Наказами Міністерства освіти і науки України
-          «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів» від 07.04.2005 р. №204;
-          «Про затвердження 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти» від 04.09.2000 р. №428/48;
-          «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників» від 06.10.2010 р. №930;
-          «Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів» від 20.07.2004 №601;                       
-            Наказ МОН    № 67 від 30.01.2015 Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року  за № 173/2661
-           «Про затвердження  Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурсів фахової майстерності» від 18.08.1998 р. №305;
-          «Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності» від 07.11.2000 р. №522;
-           «Про затвердження Положення про бібліотеку загальноосвітніх навчальних закладів» від 14.05.1999р. №139;
6.                   Наказом Міністерства  освіти і науки, молоді та спорту «Про підготовку до початку 2014/2015 навчального року» від 30.07.2014р.891.
Переліком навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту для використання в початкових класах, основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах:
-          Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи
-          Типовими навчальними планами, затвердженими наказом Міністерства освіти, молоді та спорту від 03.04.2012 №409 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня» (зі змінами)
7.                   Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів
8.                   Іншими актами законодавства в галузі освіти  у тому числі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

                                                        ІІ. Основні напрямки розвитку школи:
1.  Створення умов для реалізації державного, соціального та особистісного освітнього замовлення.
2. Здійснення побудови освітнього процесу з позиції особистісного підходу, формування в школярів навичок самостійно оволодівати інформацією та знаннями.
3.  Створення здоров’язбережного середовища – оптимальних умов для навчання та  виховання дітей.
4.  Вдосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвиток їх творчої ініціативи.
5. Впровадження нових Державних стандартів: початкової , базової та повної загальної середньої освіти.
6.  Забезпечення ефективного впровадження сучасних інформаційних технологій.
7. Реалізація Концепції профільного навчання учнів, забезпечення диференціації навчання шляхом проведення якісної допрофільної освіти.
8.  Забезпечення якісної підготовки та проведення ЗНО й підсумкових оцінювань випускників школи.
9. Формування в  учнів національної  самосвідомості, високих людських якостей  та  почуттів, готовності  до  вибору місця в житті.
10. Забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу.
11.  Сприяти діяльності освітнього округу.
12. Спільна робота з батьками щодо формування освітньої та управлінської політики школи.  

Розвиток навчально-матеріальної бази школи. Фінансово-господарська діяльність
1. Проведення профілактичних ремонтних робіт в шкільній їдальні, харчоблоці, спортивній залі, навчальних кабінетах та інших приміщеннях.
2. Перевірка якості ремонтних робіт та підготовки до нового навчального року.
3. Комплекс заходів з підготовки школи до роботи в осінньо-зимовий період.
4.    Підготовка та проведення інвентаризації матеріальної бази, паспортизації кабінетів.
5.. Перевірка, збереження, поповнення та використання бібліотечного фонду.
6. Поповнення кабінетів навчально-методичною літературою та технічними засобами навчання.            

ІІІ. Характеристика навчального закладу
   Протягом 2014-2015 н.р. школа працювала згідно Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», забезпечувала конституційне право громадян на освіту, діяла згідно Статуту школи та програми розвитку школи. Навчально-виховний процес в школі було організовано відповідно до навчального плану на 2014-2015 н.р. та плану роботи  школи  Реалізація інваріативної та варіативної складових навчального плану здійснювалася за державними програмами.
 У 2014-2015 н.р. педколектив працював над загальношкільною науково-методичною проблемою:  «Розвиток освітньої системи школи шляхом впровадження інноваційних технологій управлінських ,методичних  навчально-виховних.»
                                                                            
                                 Головними завданнями школи є:
1. Забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіту, формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення, а також створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину й суспільство;
2.  Забезпечення відповідних умов для навчання і виховання фізично та психічно здорової особи;
3. Створення сприятливих умов для самовираження особистості учнів у різних видах діяльності, розкриття в них позитивних природних нахилів, здібностей і обдарованостей;
Виходячи з намічених проблем, була сформульована основна мета школи – створення умов для розвитку освіченої, морально і фізично здорової, естетично розвинутої, трудолюбивої, життєтворчої особистості, громадянина України.
Основною місією школи є: створення соціальної моделі учня з активною життєвою позицією, життєвою компетенцією, політичною активністю та культурою спілкування, здатність учнів до ведення здорового способу життя.      
                                                                              
                                         Завдання на 2015-2016 н. р.
1. Створення умов для здобуття повноцінної освіти на рівні державних стандартів для реалізації індивідуальних творчих потреб, повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку.
2.    Забезпечення умов для самовираження, самореалізації, саморозвитку учнів через різні види діяльності.
3. Формування творчо мислячої особистості, здатної до продуктивної праці у світі, що динамічно розвивається.
4.  Організація виховного процесу на засадах національно-патріотичного виховання. Спрямованість педагогічної діяльності на досягнення вихованості учнів.
5.    Використання потенціалу батьків і благодійників у створенні культурно-розвиваючого середовища школи, поліпшення матеріально-технічної бази.       

АНАЛІЗ навчально-виховного   процесу за 2014-2015 навчальний рік

  Методична робота в школі проводилась згідно з річним планом роботи школи Педколектив школи працює над єдиною методичною проблемою: «Розвиток освітньої системи школи шляхом впровадження інноваційних технологій управлінських ,методичних  навчально-виховних.»
Методичний кабінет школи поповнився новими матеріалами, тематичними розробками вчителів. Підготовлено доповіді з проблемних питань,які вивчалися і розглядались на засіданнях методоб’єднань.
Підготовлено і проведено предметні тижні:
-        з правознавства, укр.мови та літератури,  основ здоров”я, хімії, історії.
У школі працювалио одне методоб’єднання вчителів:
-         класних керівників
Методоб’єднання працювали згідно плану роботи.
Протягом року було проведено педагогічні семінари, круглі столи  на теми: «Шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процесу»,  «Активізація та розвиток творчого потенціалу вчителів та учнів», «Інтерактивні методи навчання», «Інтегровані уроки, як один з видів інноваційного навчання».
Протягом року в школі значна увага приділялась вивченню досвіду роботи вчителів,які підлягають черговій атестації. За результатами проведеної роботи підготовлено характеристики і атестовано вчителів в ЗОШ І-ІІІ ст. с.Олієва:Пасічник Р.М. вчитель історії підтверджено раніше встановлену «спеціаліст першої категорії» та присвоєно звання «Старший вчитель»,БурійН.Й.-вчитель початкових класів присвоєно звання «Старший вчитель»Гуменну О.Б.вчитель інформатики і основ здоров’я присвоєно «спеціаліст першої категорії»   Вчителі школи брали активну участь в роботі районних семінарів, конкурсів-оглядів,предметних олімпіад. Учень 8 класу Пасічник М.Р.отримав друге місце у районній олімпіаді з історії. Учні школи взяли участь та призерами у Всеукраїнських конкурсах «Кенгуру» з математики.  Учні 8,9 класів взяли участь та стали переможцями районних змагань з легкої атлетики нагороджені грамотами та кубком.
        У жовтні 2014 р. проведено кущовий семінар вчителів історії. Таким чином методична робота  проводилась на належному рівні. Разом,з тим, виявлено деякі недоліки в методичній роботі школи. Мало проводилося нетрадиційних методичних занять. Несвоєчасно оформлюється засідання м.о. відповідними документами і матеріалами.
      В 2014-2015 навчальному році виховна робота в школі проводилась згідно річного плану виховної роботи,плану роботи м/о класних керівників, індиві­дуальних виховних планів роботи класних керівників
      Основна увага у виховній роботі приділялась превентивному вихованню, екологічному вихованню, профілактиці правопорушень, запобіганню шкідливим  звичкам, патріотичному та громадянському вихованню, вихованню ціннісного ставлення до мистецтва.
     У вересні 2014 року педагогом-організатором класним керівником 1-го класу та адміністрацією школи було підготовлено і проведено свято першого дзвоника “День знань”. Проведено роботу по організації учнівського самоврядування, чергуванню учнів та вчителів в класах і школі. Своєчасно сплановано роботу класних керівників на 2014-2015 н.р.. Теслюк Г.М.разом з класними керівниками поновлено склад і організовано роботу дитячих обєднань. У листопаді організовано і проведено заходи по відзначенню річниці“Революції гідності ” 
    У жовтні 2014 року педагогом-організатором та класним керівником 9-го класу було підготовлено та проведено літературно-музичну композицію до Дня вчителя. Вчителем історії та  правознавства підготовлено і проведено «Тиждень правових знань» в якому були задіяні учні 8-9-их класів та педколектив школи.                                              
     Вчителем біології класними керівниками 1-9-х класів було підготовлено та проведено конкурс-виставку «Золота осінь».Вчителем історії було підготовлено та проведено свято „День козацької слави”. В листопаді 2014  року вчителем укр.мови та літератури та за активної участі педагога-організатора підготовлено і проведено заходи по відзначенню дня української писемності. Вчителем історії та педагогом –організатором з метою вшанування пам’яті жертв голодомору 1932-1933 рр. підготовлено і проведено «Урок-реквієм». Класним керівником 6 класу педагогом-організатором підготовлено і проведено загальношкільний позакласний захід „Скажімо СНІДу –НІ ”.
      В грудні 2014 року пед.-організатором. та класними керівниками підготовлено і проведено  солодку ярмарку з метою допомоги воїнам АТО Головою учнівського самоврядування  та учнями 8,9 класу підготовлено позакласний виховний захід «Андріївські вечорниці». Класними керівниками та учнями 1-4 класів підготовлено і проведено позакласний захід до Дня Святого Миколая «Прийди,прийди Миколаю» на який було запрошено батьків учнів.
    Класними керівниками  з учнями 1-9 класів за активної участі педагога-організатора було підготовлено і проведено  Новорічні свята. Класними керівниками 1-9 класів, педагогом-організатором підготовлено і проведено літературно-музичні композиції», “Україна єдина країна ”захід-реквієм , « Герої не вмирають».
     У березні 2015 року вчителями укр.мови та літератури та педагогом-організатором підготовлено та проведено усний журнал до 201- річниці з дня народження Т.Г.Шевченка.    У квітні 2015 року вчителем фізкультури змагання між учнями і класами з фізичних вправ до Дня здоров”я.    
    У травні 2015 року пед.організатором підготовлено і проведено літературно-музичну композицію та інші заходи до Примирення. Класним керівником 1 класу підготовлено і проведено свято «Прощай букварик» в якому взяли активну участь учні 1 та 5 класів. Класним керівником 9 класу розроблено план та сценарій проведення свята „Останній дзвоник”
   Робота бібліотекаря Гуменної О. Б. спрямована на підвищення бібліотечної культури школярів, оновлення методів індивідуальної та масової роботи з читачами. Для здійснення цього проводиться анкетування серед школярів, бібліотечні бесіди на теми: „Які бувають каталоги”, „Як вибрати та правильно прочитати книгу”, постійно розміщується інформація про нові надходження, цікаві літературні події, конкурси, акції, виставки, поради на тему: „Що прочитати”. З метою підвищення іміджу бібліотеки провoдиться конкурс до акції „Подаруй книгу дітям Сходу»
 - бесіди з учнями про збереження підручників: „Шкільним підручникам довге життя”;
 -  щомісячне проведення санітарних днів, виявлення книг, які потребують ремонту.
    Значна увага приділялась педколективом профілактиці правопорушень, запобіганню травматизму, протипожежній безпеці. В школі створена і діє комісія по профілактиці правопорушень, складено списки учнів схильних до правопорушень з якими проводяться профілактичні бесіди, організовано і проведено заходи по попередженню дорожньо-транспортних пригод.
    Значна увага педколективом приділялась роботі з батьками.
    У листопаді 2014року та травні 2014 року було проведено загальношкільні батьківські збори на яких особлива увага зверталась на урізноманітнення співпраці батьків і вчителів, збереження життя і здоров’я учнів, запобігання шкідливим звичкам. За активної участі батьків в школі створена і діє Рада школи, батьківські комітети в класах. Посилено контроль за відвідуванням учнями школи та їх емоційно-психологічним станом. Систематично, один раз на семестр проводяться батьківські збори в класах. Батьки беруть активну участь у підготовці і проведенні загальношкільних міроприємств: Дня знань, Новорічних свят, Великодніх виставок-конкурсів, Останнього дзвоника.
Методоб’єднання класних керівників план роботи виконало в повному обсязі. Класні керівники разом з педагогом-організатором підготували і провели заплановані вищезгадані позакласні виховні заходи та відкриті виховні години. Разом з тим, у виховній роботі є ряд недоліків.Деякі класні керівники несвоєчасно готують плани виховної роботи, виховні години проводяться без належної підготовки, мало готується спортивних розважальних заходів, мало уваги приділяється збереженню шкільного майна. Педколективу школи слід звернути увагу на посилення роботи з правового виховання,  підтриманню внутрішкільного розпорядку та санітарного стану. Недостатню увагу вчителі і класні керівники приділяли самоврядуванню учнів, чергуванню в класах і приміщенні школи, боротьбі з шкідливими звичками.
  
     ЗАГальна інформація про школу
         
Загальноосвітня школа І-ІІ ступенівс. Беримівців–  реорганізова з ЗОШ І ступеня у серпні 2000 року. Форма власності - комунальна.
Директор школи:Глас О.М.,вчитель білогії кваліфікаційна категорія „спеціаліст вищої категорії”, педагогічне звання -  „старший учитель”. Стаж педагогічної роботи15  років, керівної – 2роки.
Мова виховання та навчання - українська .

                     Кадрове забезпечення

У школі на початок 2015-201н. р. нараховується 15 педпрацівників. З них основну роботу мають 11,  3 за сумісництвом.
Вищу освіту мають 13 вчителів, середню спеціальну - 2 вчителі.
2 вчителям присвоєно кваліфікаційну категорію „спеціаліст вищої категорії”, 
7 вчителям  присвоєно кваліфікаційну категорію „спеціаліст першої категорії” ,
3 вчителів має кваліфікаційну категорію „спеціаліст другої категорії”,
1 вчитель має кваліфікаційну категорію „спеціаліст”. 
               4 вчителі мають педагогічне звання «Старший вчитель.
         
            ІV. Створення умов для навчання, виховання та розвитку учнів
Забезпечення виконання ст. 53 Конституції України, Законів України «Про середню загальну освіту», «Про заходи державної мовної політики», «Про освіту», Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової та повної загальної освіти.
Мета: Забезпечити оптимальне функціонування школи як цілісної соціально-педагогічної системи, створити умови  для ефективної діяльності всіх її підсистем.        

             VIII. Робота з педагогічними кадрами
Мета: Вдосконалення професійної компетентності кожного вчителя, підвищення науково-теоретичного і загально культурного рівня, психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності, розвиток їх творчої ініціативи, формування в них готовності до самовдосконалення , самоосвіти, саморозвитку.
Головне завдання методичної роботи: створення умов для постійного творчого та фахового зростання кожного педагога.

            1.      Загальні напрями в організації методичної роботи

1.1. Підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру науково-методичної роботи.
1.2. Вдосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи, формування інформаційної  культури педагогів.
1.3. Впровадження в навчально – виховний процес досягнень перспективного  педагогічного досвіду, інноваційних проектів,  новітніх технологій  та забезпечення їх практичної реалізації.
1.4. Забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості учня.
1.5. Встановлення пріоритету уроку як засобу соціалізації учнів. 
1.6. Приділяти увагу роботі з молодими вчителями з метою успішної адаптації до роботи в школі та підвищення рівня професійної компетентності
1.7. Активізація видавничої діяльності вчителів та участь в інноваційній та дослідницько – експериментальній роботі.
1.8. Впровадження в навчально – виховний процес новітніх комп’ютерних технологій
1.9. Удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в процесі навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки.
1.10. Здійснення психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу.

Структура внутрішньо шкільної методичної роботи 

Технологічний підхід до методичної роботи, який  включає в себе  систему заходів, спрямованих на визначення чітких процесуальних характеристик (що, як і в якій послідовності, у якому обсязі слід  робити), сприятиме  вирішенню проблем якості шкільної освіти, які знаходиться в епіцентрі уваги методичної роботи:
-          кадрове та науково – методичне забезпечення навчально – виховного процесу;
-          створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогів;
-          проведення системних методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів;
-          впровадження в практику нових навчальних програм;
-          вивчення та впровадження в практику ефективних методик та нових освітніх технологій навчання.

Х. Становлення і розвиток виховної системи  у 2015-2016 навчальному році
Виховна тема

Формування моральної свідомості,відповідальності як риси особистості та навчання культурі поведінки на основі виховання ціннісного ставлення до суспільства та держави» 

Мета виховної роботи: набуття учнями соціального досвіду, успадкування духовних надбань народу, досягнення високої культури   міжетнічних  взаємин, формування в учнів особистісних ознак громадян своєї держави, розвиненої  духовності, фізичної досконалості, моральності, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури.

1.       Підвищення кваліфікації класних керівників
Основні напрямки виховної роботи розглядаються і плануються на засіданнях методичного об’єднання класних керівників:

Додаток 1
до плану роботи школи
на 2014-2015 н. рік

Педагогічні ради.

Серпень:
1. Підсумки роботи пед.. колективу за 2013-2014 н.р. та основні завдання і напрямки на 2014-2015 н.р. щодо забезпечення якості навчання та виховання.
2. Затвердження річного плану роботи школи.
3. Стан роботи по обліку дітей шкільного віку.

Грудень:

1. Впровадження нових Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти.

Лютий:

1. Проектно-рольовий підхід у позакласній виховній роботі.

Квітень:

1. Сучасний стан навчання освітніх галузей : «Математика», «Природознавство»
    
Травень:

1.Про перевід учнів до наступних класів та допуск до ДПА  

Червень:

1. Про випуск та вручення свідоцтв «Про базову загальну середню освіту.
  
Додаток 2
до плану роботи школи
                                                                                                                                                                                    на 2014-2015 н. р.





                                         

Немає коментарів:

Дописати коментар